Subject: FW: Kiisa-Kohila kergliiklustee
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 12 Mar 2024 09:49:40 +0200

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Roland Mäe <[email-masked]>
Sent: Tuesday, March 12, 2024 9:43 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Cc: Aivar Puur <[email-masked]>
Subject: RE: Kiisa-Kohila kergliiklustee

Tere

Parandatud materjalid projekti portaalis.

https://www.dropbox.com/sh/j3tcein96kyzo57/AACxR_6UhDsMdKWQjdPh5jHoa?dl=0

*	Bussipeatuses on ooteplatvormi põikkalle 3,8 % lubamatult suur.
Muutsime kalde väiksemaks.
*	Bussitaskutes tuleks killustikalus ja AB kihid rajada kuni
olemasoleva servajooneni:
Laiendasime katete mahtu ja tegime astmed.
*	Seletuskirja lisada selgitus, kas valitud bussipeatuse tüüp on
normidega kooskõlas.
Lisasime lause seletuskirja.
*	Bussitaskute mõõdud -  miks on sirge osa pikkuseks 30m (mitte
normide kohane 20m)?
Meil oli bussitasku tehtu Transpordiameti tüüpjoonise järgi, kus on
täisosa pikkus 30 m. Samuti ütlevad normid, et 20 on minimaalne – see
tähendab, et võib ka üle 20 m olla. Praegu muutsime 20 m peale.
*	Näha ette bussitaskute asjakohane kattemärgistus.
Lisasime märgistuse.
*	Nähtavuskolmnurgad – kui kinnistult väljasõidul ei ole nõutav
nähtavus jalgratta- ja jalgteele tagatud, siis milliseid meetmeid
rakendatakse ohutuse tagamiseks.
*	Sellest oli juba juttu, et paigaldame peegli, sinna kus me hooneid
maha ei hakka võtma. Igalpool mujal piirame haljastust. See lause on ka
seletuskirjas toodud.
*	PK 20+00 projekteeritud truup 9 paikneb nii kõrgel, et ulatub
poolest saadik mahasõidu kattest välja. Vajab parandamist.
See on kehva koht. Number oli kogemata 1m võrra suurem, aga muutsime ka
pisut truupide paigutust, läbimõõtu, kõrgusi ja ka kraavide kõrgusi, et
truupide peale rohkem pinnast jääks.

Tervitustega

Roland Mäe

5172182

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, March 6, 2024 8:06 AM
To: Roland Mäe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Kiisa-Kohila kergliiklustee

Tere.

Tänan projekti eest.

Tähelepanekud projekti täiendamiseks. NB! Tehnovõrkude spetsialist saab
anda tagasisidet peale seda, kui on esitatud aktuaalne valgustuse projekt.

Plaanilahendus, ristõige, nähtavus.

*	Bussipeatuses on ooteplatvormi põikkalle 3,8 % lubamatult suur.
*	Bussitaskutes tuleks killustikalus ja AB kihid rajada kuni
olemasoleva servajooneni:
*

*	Seletuskirja lisada selgitus, kas valitud bussipeatuse tüüp on
normidega kooskõlas.
*	Bussitaskute mõõdud -  miks on sirge osa pikkuseks 30m (mitte
normide kohane 20m)?
*	Näha ette bussitaskute asjakohane kattemärgistus.
*	Nähtavuskolmnurgad – kui kinnistult väljasõidul ei ole nõutav
nähtavus jalgratta- ja jalgteele tagatud, siis milliseid meetmeid
rakendatakse ohutuse tagamiseks.
*	- PK 20+00 projekteeritud truup 9 paikneb nii kõrgel, et ulatub
poolest saadik mahasõidu kattest välja. Vajab parandamist.

Liikluskorraldus (saadetud eraldi 04.03.2024 e-kirjaga)

*	Seletuskirjas on kirjas, et tegemist on riigiteega, kus piirkiirus
70 km/h. Pilt manuses
*	Joonistel on segane kiiruspiirang PK 51+50 ja PK 55+10?
*	Joonistel ei ole üheselt lahendatud liiklusmärkidega riigiteega
ühenduskohad (risti üle tee 11245) mõnes kohas on lõpumärk, mõnes mitte.
*	Tekitatud on puhkekohad jalgtee Pk 29+20 ja Pk 31+10. Valmisoleval
kergtee kõigul on puhkekohad km 0,5 ja km 1,1. Enamasti rajatakse
puhkekohad kergliiklustee äärde kuskil 0,6 – 1,2 km vahedega. Olenevalt
asukoha vajadusest.
*	Kuskil ei märganud liikluspeegli asukohta
*	Seletuskirjas ei ole midagi lisatud puhkekohtade asjus.

Palun enne projekti esitamist vastutaval spetsialistil kontrollida
projektlahenduse õigsust, sh normidele vastavust.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Merike Joonsaar
Sent: Wednesday, February 28, 2024 8:07 AM
To: 'Roland Mäe' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kiisa-Kohila kergliiklustee

Tere.

Tehnovõrkude spetsialist andis teada, et esitatud on valgustuse projekti
vana versioon.

Ole hea ja saada projekti viimane versioon, kus on arvestatud 29.01.2024
edastatud märkustega.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Roland Mäe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, February 15, 2024 11:49 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Aivar Puur <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kiisa-Kohila kergliiklustee

Tere

Saadan parandatud materjalid ja vastused.

https://www.dropbox.com/sh/j3tcein96kyzo57/AACxR_6UhDsMdKWQjdPh5jHoa?dl=0

Siin tehnovõrkude vastused.

Valgustus:

*	Kaabli kaitsetoru Lepiku kinnistuga külgneval riigile kuuluval
transpordimaal, JJT katte all peaks olema 1250 N ! Korrigeeritud
Korrigeeritud
*	Nõlva tn 1 kinnistuga külgnevalt ei saa kaablit rajada nii tee
äärde, selliselt kahjustatakse riigiteed. Kaabel tuleb viia kaugemale
(kaevikud > 1,0 m katte servast) või rajada kaabel sellel lõigul kinnisel
meetodil. Korrigeeritud
*	IKÕ plaanid riigimaa kasutamise osas puudu, vaja lisada. Lisatud
eraldi peatükk seletuskirja, mõistlikum on käesolev teostada üheaegselt
ehituse ja tööprojekti koostamisega

Elekter:

*	Vahejaotuskilp on kavandatud rajatava ristumiskoha
nähtavuskolmnurka (pl 50+20). Mis on kilbi kõrgus maapinnast (koos
sokliga)? Samas asukohas/juures likvideeritav mahasõit, milliseks jääb
kilbi aluse maapinna kõrgus peale mahasõidu likvideerimist? Peale
mahasõidu likvideerimist jääb pinnase kõrguseks 58.30-58.40 ning
jaotuskilbi kõrgus maapinnast on 1 meeter.
*	IKÕ plaanid riigimaa kasutamise osas puudu, vaja lisada. vt.
valgustus osa seletus.

Veel:

*	Kõik elektri ja TV kaablite ristumised riigiteega ja olemasolevate
mahasõitudega tuleb ette näha kinnisel meetodil (ka nendes asukohtades kus
on ette nähtud katte uuendamine), et mitte lõhkuda tee alumisi
konstruktsioone. Muudatused sisse viidud.
*	Asendiplaanil näidata puurimise kaevikute asukohad. Näidatud.
*	Eraldi on vaja välja tuua ristmevälja joonised iga ristumise kohta
riigiteega. Kuna perspektiivseid rajatisi on nii palju, põhiliselt
Elektrilevi OÜ omad, mille saatus on ebaselge. Käesolev lahendus on
ainuüksi meie visioon, kuid ELV võib kategooriliselt muuta lahendust.
Seetõttu ettepanek jätta ristmeväljade koostamine töörprojekti
staadiumisse, kus on töövõtja on sõlminud ELV'ga kolmepoolse lepingu ning
korrigeerinud lahendust vastavalt väljastatud lähteülesandele.

Tervitustega

Roland Mäe

ViaVelo Inseneribüroo OÜ

Reg nr 11712139

Valukoja 10, 11415 Tallinn

Telefon: 5172182

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

IKÕ plaanid.

•             Plaanil 35-37 palun pange tee nimi ja kü tunnus ja õigesti
joonisele. Seal praegu vale kü tunnus valel kinnistul ja teine on hoopis
puudu.

•             Plaanil 38-40 riigitee kü number joonisel vale. Tabelis õige

Korrigeeritud.

Liikluskorraldus.

*	Raasi bussipeatusest teeületus joonise järgi peaks toimuma kiilu
alguses, sinna vast eraldi teejuppi pole mõtet teha, aga seal puuduvad
märgid 435 ja 445, nagu analoogsetel teistel kohtadel peaks olema.
Lisasime märgid.
*	Tee PK 38+50 ja 39+00 on nähtavuskolmnurgad lähtuvalt uuest
piirkiirusest „70“ km/h normi kohased. Sellistes kohtades on võimalik
kasutada ka liikluspeegleid, kuid juhise kohaselt peaks siis kiirus olema
„50“ km/h. Tegelikkuses on ka suurematel kiirustel peegleid kasutatud.
Lisasime peeglid.
*	Millest lähtub projekteerija, et kehtestab teele 11245
kiiruspiirangu 70 km/h? Tee PK 15+20 ja PK 51+50 . Sellisel juhul peaks
olema ka see piirkiirus kuidagi tagatud teekeskkonna mõttes (hetkel
lihtsalt märk, et nähtavuskolmnurgad välja annaksid?)  ja märke tuleks
dubleerida peale igat ristmikku. Alguses peaks olema ka lisatahvel 821,
mis näitab piirangu lõigu pikkust.
Võtsime praegu 70 märgid ära. Jätame selle hilisemaks Transpordiameti
otsustamiseks ja vajadusel saab anda ehitajale tööprojekti koostamise
kohustuse koos 70 märkide paigaldamisega.
*	Tühistatud on ka PK 33+50 ja PK 40+00 märgid 556 „70“. Jätsime
need alles.
*	Kergliiklustee ääres ei märganud ühtegi puhkekohta, sellest on ka
varasemalt juttu olnud, et peaks olema laiendus pingi ja prügikasti jaoks.
Kaks puhkekohta on ja need on vallaga kooskõlastatud.
*	Ei saa täpselt aru, kas bussipeatustesse ootekoja asukohti ei
olegi? Lisasime perspektiivsed ootekodade alused.
*	Kõik märgid 172+821, mis ei ole paigaldatud teeületuskohtade ette,
tuleks tühistada. Korrigeeritud.
*	Tee PK 63+50 ja PK 66+25 vahel on kolm tõstetud ristmikku, nende
tähistamiseks võiks kasutada ainult kahte märki 166, mitte kuute. Lisada
tuleks mõlemale sõidusuunal olevale märgile tahvlis 821.

Mingil ajal suhtlesin Kohila valla esindajaga ja tema oli sellega päri, et
kergliiklusteele tuleksid puhkekohad. Bussipeatusi kasutavad põhiliselt
koolilapsed, minu nägemus on see, et sellel suunal, kus lapsi hommikuti
kooli viiakse, peaksid olema ootekojad. Korrigeeritud.

Plaan, vertikaal, sademeveed.

*	Korduv. PK 20+00 juures ikka vesi koondatakse riigitee äärde.
Mahasõidu alla truubi tegemine lahendaks olukorra. Lisatud truup.

*	Projekteeritud bussitaskud -  lisada konstruktiivsed lõiked.
Lahendus on lõpetamata, sh puudu tingmärgid. Kas on valgustuse vajadus?
Lõige lisatud.
*	Tagatud peab olema normide kohane nähtavus JJT-le kinnistutelt
väljasõitudel. Palun see samuti üle kontrollida. Nähtavused lisatud.
*

NB! Tehnovõrkude spetsialisti tähelepanekud edastan esimesel võimalusel.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Roland Mäe < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, January 16, 2024 8:44 AM
To: Kati Banhard < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Kiisa-Kohila kergliiklustee

Tere

Tundub tõesti, et seal olid vana failid.

Nüüd peaks olema uuendatud.

Lugupidamisega

Roland Mäe

ViaVelo Inseneribüroo OÜ

Reg nr 11712139

Valukoja 10, Tallinn

Telefon: 5172182

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Kati Banhard < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, January 15, 2024 3:48 PM
To: Roland Mäe < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Kiisa-Kohila kergliiklustee

Tere!

Edastasite Transpordiametile aasta alguses uuesti kogu Kiisa-Kohila
kergliiklustee projekti, sh IKÕ plaanid. Hakkasin plaane üle vaatama ja
tekkis küsimus, kas panite kaasa kogemata vanad IKÕ plaanid? Esimesi
plaane vaadates tundub, et meiepoolsete märkustega ei ole arvestatud. Siis
tean, kas on juhtunud väike apsakas või te teadlikult ei teinud muudatusi.

Kõike head

Kati Banhard

maaekspert

maade osakond

+372 58174628

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee